| 
 Dokumenty wymagane do załatwienia sprawy: 
 | 
 Organizator imprezy jest obowiązany zapewnić: 
- znaki lub tablice ostrzegawcze i informacyjne, 
- liny, taśmy lub wstęgi służące do oznaczenia trasy lub miejsca imprezy, 
- bariery, płotki lub przegrody służące do odgradzania miejsca imprezy. 
Organizator imprezy jest obowiązany: 
- 
współdziałać z Policją oraz, jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających przez tereny lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej lub na drogach przyległych do tych terenów, odpowiednio ze Strażą Graniczną lub Żandarmerią Wojskową: 
 
 
- uzgadniając przebieg trasy lub miejsce imprezy, 
- stosując polecenia dotyczące prawidłowego zabezpieczenia imprezy, 
- dokonując wspólnego objazdu trasy lub miejsca imprezy; 
- listę osób wchodzących w skład służby porządkowej, ich rozmieszczenie oraz elementy ubioru wyróżniające te osoby, 
- pisemną instrukcję określającą zadania służb porządkowych, opracowaną w uzgodnieniu z Policją, 
- rodzaj i ilość środków technicznych, o których mowa w ust. 2 pkt 8, oraz miejsce ich rozlokowania, 
- 
rodzaje, zakres i sposób zabezpieczenia ratowniczego imprezy, 
 
- 
w uzgodnieniu z właściwym komendantem powiatowym Państwowej Straży Pożarnej oraz innymi służbami ratowniczymi, w tym z właściwymi dysponentami jednostek systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego, 
 
 
- sposób oznaczenia miejsc niebezpiecznych dla uczestników imprezy, 
- oznakowanie pojazdów uczestniczących w imprezie i towarzyszących tej imprezie, 
- rodzaje zezwoleń umożliwiających poruszanie się osób lub pojazdów w miejscach wyłączonych z ruchu publicznego, 
- organizację łączności bezprzewodowej między organizatorem imprezy a Policją w trakcie trwania imprezy, 
- sposób informowania o ograniczeniach w ruchu drogowym wynikających z przebiegu imprezy - przed imprezą i w trakcie jej trwania; 
- 
ustalić z Policją oraz, jeżeli impreza odbywa się w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających przez tereny lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej, odpowiednio ze Strażą Graniczną lub Żandarmerią Wojskową terminy wspólnych spotkań organizowanych w celu uzgodnienia spraw związanych z zabezpieczeniem imprezy; 
 
 
- 
udzielić dokładnych informacji dotyczących imprezy, na żądanie Policji lub innych podmiotów, a także wojewody właściwego ze względu na miejsce odbywania się imprezy, jeżeli są one niezbędne do realizacji ich zadań w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego; 
 
 
Wniosek powinien zawierać w szczególności: 
- 
rodzaj i nazwę imprezy; 
 
- 
informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy; 
 
- 
informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy; 
 
- 
wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy na terenie poszczególnych województw; 
 
- 
podpis organizatora lub jego przedstawiciela. 
 
 
Do wniosku należy dołączyć: 
- 
szczegółowy regulamin imprezy, określający   w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego; 
 
- 
wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia; 
 
- 
program imprezy ze szczegółowym opisem trasy   i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw; 
 
- 
plan zabezpieczenia trasy lub miejsca, określony w art. 65a ust. 3 pkt 3 ustawy - Prawo o ruchu drogowym; 
 
- 
zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw; 
 
- 
pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych. 
 
 
Starosta wydaje zezwolenie po: 
- 
zasięgnięciu opinii właściwego ze względu na miejsce imprezy komendanta wojewódzkiego Policji,   a w przypadku imprezy odbywającej się na drogach   w strefie nadgranicznej albo na drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej - odpowiednio właściwego komendanta oddziału Straży Granicznej lub komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej; opinię doręcz a się organowi, który o nią wystąpił, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia; 
 
- 
uzgodnieniu zakresu ograniczenia ruchu i wynikających stąd warunków przeprowadzenia imprezy z organami zarządzającymi ruchem na drogach, na których ma się odbyć impreza. 
 
 
Starosta odmawia wydania zezwolenia: 
- istnieje niebezpieczeństwo zagrożenia życia lub zdrowia ludzkiego albo mienia wielkiej wartości, 
- impreza zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego, a nie ma możliwości zorganizowania objazdów niepowodujących istotnego zwiększenia kosztów ponoszonych przez uczestników ruchu drogowego. 
 |