bip logo

 

Logowanie



Odsłony

Użytkowników:
72
Artykułów:
3088
Odsłon artykułów:
1777508

Wyjaśnienia do SIWZ nr ZDP.2520.9.12 i zmiana ogłoszenia

Stalowa Wola, 27.07.2012r.

ZMIANIA TREŚCI SIWZ ZNAK – ZDP.2520.9.2012

Dotyczy: Przetargu nieograniczonego na zadanie:

„Remont drogi powiatowej nr 1013 R Zbydniów - Turbia w m. Majdan Zbydniowski, Wólka Turebska w km 2+770 - 3+720 oraz 5+540 - 5+770”

ogłoszenie opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych nr 256746 - 2012; data zamieszczenia: 18.07.2012

Zgodnie z art.38 ust.1, 2 i 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 z późniejszymi zmianami) Zamawiający – Zarząd Dróg Powiatowych w Stalowej Woli udziela wyjaśnień do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla postępowa przetargowego znak: ZDP.2520.9.12 pn.: „Remont drogi powiatowej nr 1013 R Zbydniów - Turbia w m. Majdan Zbydniowski, Wólka Turebska w km 2+770 - 3+720 oraz 5+540 - 5+770”

ZAPYTANIA

1.      Ponieważ umowa przewiduje sztywny termin realizacji przedmiotu zamówienia, prosimy o zmodyfikowanie § 13 umowy w ten sposób, aby wśród przesłanek do przedłużenia terminu znalazły się również tak istotne podstawy wpływające na termin jak: przedłużające się postępowanie przetargowe, niezawinione przez Wykonawcę działanie organów administracji, brak niezbędnych decyzji i uzgodnień czy okoliczności leżących po stronie Zamawiającego-zawieszenie robót.

2.      Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności pomiędzy zapisami SWIZ i umowy dotyczącymi możliwości realizacji przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. W par. 2 Umowy Wykonawca obowiązany jest oświadczyć, iż cały zakres robót określony w par 1 wykona samodzielnie bez udziału podwykonawców. W par. 6 ust. Umowy znajduje się postanowienie dotyczące rozliczeń stron w razie zatrudniania podwykonawców. Prosimy zatem o wykreślenie par 2 w całości.

3.      W pkt. XX 20.7 SIWZ zamawiający określił niezgodnie z art. 151 ust. 3 PZP zwrot II części zabezpieczenia. Prosimy o potwierdzenie, iż zwrot zabezpieczenia nastąpi zgodnie z warunkami par. 12 Umowy i art. 151 ust.3 Umowy.

4.      Umowa w par 7 ust. 6 zakłada, że odbiór końcowy ma być bezusterkowy. W związku z czym prosimy o potwierdzenie, iż tylko wady istotne – uniemożliwiające korzystanie z przedmiotu umowy mogą być podstawą do odmowy dokonania odbioru co jest zgodne z doktryną oraz wykładnią i bogatym orzecznictwem w tym zakresie. Należy wyraźnie wskazać, iż zgodnie z art. 647 kodeksu cywilnego dokonanie odbioru przedmiotu umowy jest podstawowym obowiązkiem Zamawiającego i Zamawiający nie może uchylić się od dokonania odbioru z powodu wystąpienia wad/ usterek nadających się do usunięcia. Należy zwrócić w tym miejscu uwagę na wyrok Sądu Najwyższego z 8 stycznia 2004r. (sygn.. akt I CK 24/03) w którym Sąd stwierdził, iż „jeżeli Wykonawca zgłosił zakończenie robót budowlanych, Inwestor obowiązany jest dokonać ich odbioru (art.647 kc). W dokumencie (protokole) z tej czynności, stanowiącym stwierdzenie spełnienia świadczenia i podstawę dokonania rozliczeń stron, niezbędne jest zawarcie ustaleń poczynionych m.in. co do jakości wykonanych robót, ewentualny wykaz wszystkich ujawnionych wad z ewentualnymi terminami ich usunięcia lub oświadczeniem inwestora o wyborze innego uprawnienia z tytułu odpowiedzialności wykonawcy za wady ujawnione przy odbiorze (tak np. wyrok Sądu Najwyższego z dnia 5 marca 1997r. II CKN 28/97 OSNC 1997/6-7 poz.90).” Zatem odbiór powinien być dokonany niezależnie od wystąpienia wad, które mogą być usuwane już po dokonaniu odbioru, a oczekiwanie na odbiory bezusterkowe nie znajduje uzasadnienia w świetle przepisów kodeksu cywilnego i prowadzi do wydłużenia uznania przedmiotu umowy za wykonany. Nadto, w wyroku z dnia 22 czerwca 2007 roku, sygn.. Akt V CSK 99/2007 Sąd Najwyższy orzekł, iż strony umowy o roboty budowlane nie mogą uzależnić wypłaty wynagrodzenia należnego Wykonawcy od braku jakichkolwiek usterek.

5.      Umowa nie zawiera ograniczenia w naliczaniu kar umownych, a jednocześnie określa prawo inwestora do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, powodując, że jest on w pełni zabezpieczony na wypadek ewentualnych szkód.

Brak ograniczenia w naliczaniu kar to nie tylko rzadko spotykana praktyka w obrocie gospodarczym, ale także sytuacja, która zmusza wykonawców do skalkulowania ewentualnego ryzyka i zwiększenia ceny ofertowej, co z kolei powodować będzie wydatkowanie środków publicznych w większej niż to konieczne, wartości.

Prosimy o wprowadzenie do umowy w par. 8 standardowego zapisu o ograniczeniu kar umownych do 10% wynagrodzenia.

6.      Prosimy o dodanie w par. 10 ust. c) i d) o następującej treści:

c) odkupienia materiałów i urządzeń, które nie mogą być wykorzystane przez wykonawcę do realizacji innych robót do rozliczenia się z Wykonawcą z tytułu nierozliczonych w inny sposób kosztów budowy, obiektów zaplecza, urządzeń związanych z zagospodarowaniem i uzbrojeniem terenu budowy, chyba że wykonawca wyrazi zgodę na przejecie tych obiektów i urządzeń.

Zamawiający udziela następujących wyjaśnień:

Ad. 1

Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie zmiany

Ad. 2

Zamawiający wprowadza zmianę treści SWIZ – wykreśla w całości § 2 umowy (zał. nr 7)

Ad. 3

Zamawiający wprowadza zmianę treści SWIZ – XX  p.20.7

Ad. 4

Zamawiający wprowadza zmianę treści SWIZ –§ 7 ust. 6 umowy (zał. nr 7)

Ad. 5

Zapis § 8 ust. 2 umowy określa uprawnienia Stron – zarówno Zamawiającego jak i Wykonawcy w dochodzeniu odszkodowania do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody: Strony zachowują bez ograniczeń prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody”

Zamawiający nie wyraża zgody na wprowadzenie zmiany.

Ad. 6

Zamawiający ze względu na zakres prac nie wyraża zgody na zmianę treści umowy w § 10

Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 z późniejszymi zmianami) w związku z w/w wyjaśnieniami Zamawiający – Zarząd Dróg Powiatowych w Stalowej Woli dokonał zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla postępowania przetargowego znak: ZDP.2520.9.2012 pn.:Remont drogi powiatowej nr 1013 R Zbydniów - Turbia w m. Majdan Zbydniowski, Wólka Turebska w km 2+770 - 3+720 oraz 5+540 - 5+770polegające na:

- Rozdział XX. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy

w SIWZ jest:

20.7. Zamawiający zwraca 70 % zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Pozostała część zabezpieczenia zwracana jest nie później niż w 30 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.

w SIWZ powinno być:

20.7. Zamawiający zwraca 70 % zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Pozostała część zabezpieczenia zwracana jest nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.

 

- Rozdział XIV. Opis sposobu przygotowania ofert.

w SIWZ jest:

14.15.  Zaleca się aby ofertę umieścić w jednej zapieczętowanej lub w inny trwały sposób zabezpieczonej kopercie wewnętrznej oraz w jednej nieprzeźroczystej kopercie zewnętrznej oznaczonej napisem: Oferta na Remont drogi powiatowej nr 1013 R Zbydniów – Turbia w m. Majdan Zbydniowski, Wólka Turebska w km 2+770 - 3+720 oraz 5+540 - 5+770 nie otwierać przed dniem 02.08.2012 r (czwartek), godz. 1115. Na wewnętrznej kopercie należy podać nazwę i adres Wykonawcy, by umożliwić zwrot oferty, bez otwierania, w przypadku dostarczenia jej Zamawiającemu po terminie.

w SIWZ powinno być:

14.15.  Zaleca się aby ofertę umieścić w jednej zapieczętowanej lub w inny trwały sposób zabezpieczonej kopercie wewnętrznej oraz w jednej nieprzeźroczystej kopercie zewnętrznej oznaczonej napisem: Oferta na Remont drogi powiatowej nr 1013 R Zbydniów – Turbia w m. Majdan Zbydniowski, Wólka Turebska w km 2+770 - 3+720 oraz 5+540 - 5+770 nie otwierać przed dniem 03.08.2012r. (piątek), godz. 1115. Na wewnętrznej kopercie należy podać nazwę i adres Wykonawcy, by umożliwić zwrot oferty, bez otwierania, w przypadku dostarczenia jej Zamawiającemu po terminie.

 

- Rozdział XV. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.

w SIWZ jest:

15.1.  Ofertę należy złożyć w Zarządzie Dróg Powiatowych w Stalowej Woli,
ul. Przemysłowa 6 – pokój 2 (sekretariat) do dnia 02.08.2012 r. do godz. 1100. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską.

15.2.  Publiczne otwarcie ofert nastąpi w Zarządzie Dróg Powiatowych w Stalowej Woli,
ul. Przemysłowa 6 – pokój nr 4 w dniu 02.08.2012 r. o godz. 1115.

w SIWZ powinno być:

15.1.  Ofertę należy złożyć w Zarządzie Dróg Powiatowych w Stalowej Woli,
ul. Przemysłowa 6 – pokój 2 (sekretariat) do dnia 03.08.2012 r. do godz. 1100. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską.

15.2.  Publiczne otwarcie ofert nastąpi w Zarządzie Dróg Powiatowych w Stalowej Woli,
ul. Przemysłowa 6 – pokój nr 4 w dniu 03.08.2012 r. o godz. 1115.

 

- Rozdział XXIV. Spis załączników do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

24.7. Załącznik nr 7 – Wzór umowy

w SIWZ jest:

§ 2

Wykonawca oświadcza, że zakres prac opisany w § 1 wykona samodzielnie bez udziału Podwykonawcy.

w SIWZ powinno być:

treść § 2 została wykreślona w całości

w SIWZ jest:

§ 7

6.      Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego przedmiotu umowy zostaną stwierdzone wady i usterki dające się usunąć to Zamawiający odstąpi od odbioru wyznaczając jednocześnie odpowiedni czas na ich usunięcie.

w SIWZ powinno być:

§ 7

6.      Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego przedmiotu umowy zostaną stwierdzone wady i usterki dające się usunąć, to Zamawiający dokona czynności odbiorowych wyznaczając jednocześnie odpowiedni czas na ich usunięcie.

 

Zmiany stanowią integralną część SIWZ.

Powyższe zmiany należy uwzględnić przy sporządzaniu Formularza oferty (Załącznik nr 1).

Załącznik nr 7 – Wzór umowy po zmianach  

Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

Zgodnie z art. art. 38 ust. 4a oraz  art. 12a ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 z późniejszymi zmianami)
w związku z dokonaną zmianą treści SIWZ prowadzącą do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 03.07.2012r. do godz. 1100 w Zarządzie Dróg Powiatowych w Stalowej Woli przy ulicy Przemysłowej 6 i dokonuje zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu.

Publiczne otwarcie ofert nastąpi w Zarządzie Dróg Powiatowych w Stalowej Woli przy ulicy Przemysłowej 6 w dniu 03.07.2012r. do godz. 1115.

Zamawiający zamieścił zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz zamieścił informację o zmianach w swojej siedzibie i na stronie internetowej bip.stalowowolski.pl

         Dyrektor

Zarządu Dróg Powiatowych

w Stalowej Woli

mgr inż. Piotr Śliwiński

 
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA