Wniosek na badanie psychologiczno-pedagogiczne
Stalowa Wola...........................
WNIOSEK
WNIOSEK
Proszę o badanie psychologiczno – pedagogiczne i wydanie opinii dotyczącej
....................................................................................................., ...............................................................
(imię i nazwisko dziecka) (data i miejsce urodzenia dziecka)
.......................................................................................................................................................................
(miejsce zamieszkania dziecka)
.............................................................................................................., .......................................................
(nazwa i adres szkoły) (klasa)
syna /córki......................................................................................................................................................
(imiona i nazwiska rodziców, prawnych opiekunów)
................................................................................................................... ...............................................
(miejsce zamieszkania rodziców, prawnych opiekunów) (telefon domowy lub kontaktowy)
Dziecko było / nie było* przyjęte w tutejszej poradni w roku................................................................
/uczęszcza *do tutejszej poradni z powodu .............................................................................................
Dziecko było/ nie było* badane w przedszkolu (w klasie „0”) przez pracowników poradni .
Uzasadnienie wniosku ..................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
(wpisać problem z jakim zgłaszane jest dziecko do poradni)
W przypadku, jeśli dziecko ma problemy w nauce czytania i pisania, prosimy o podanie, jakie środki
zaradcze podjęto dotychczas (dodatkowa praca z dzieckiem w szkole i w domu):
zaradcze podjęto dotychczas (dodatkowa praca z dzieckiem w szkole i w domu):
.......................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................
Przyjmuję do wiadomości, że w przypadku niezgłoszenia się na badanie w uzgodnionym terminie
bez wcześniejszego powiadomienia o tym poradni (co najmniej 24 godzin przed terminem),
wniosek nie zostanie zrealizowany.
bez wcześniejszego powiadomienia o tym poradni (co najmniej 24 godzin przed terminem),
wniosek nie zostanie zrealizowany.
Na badanie kontrolne uczeń powinien zgłosić się z dokumentacją pracy samokształceniowej, zaleconej
po badaniu wstępnym. (Szczegółowe informacje na odwrocie).
po badaniu wstępnym. (Szczegółowe informacje na odwrocie).
Dokument o wydanie którego wnioskuje odbiorę osobiście z sekretariatu poradni.
Wnioski prosimy składać w sekretariacie poradni od poniedziałku do piątku od godz. 11ºº do godz. 16ºº
...................................... .........................................
podpisy wnioskodawców
podpisy wnioskodawców
(obydwojga rodziców/ opiekunów prawnych)
Proszę odwrócić!
* niepotrzebne skreślić
Standardy diagnozy w kierunku specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu: dysleksji,
dysortografii i dysgrafii.
dysortografii i dysgrafii.
1) Badania w kierunku specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu są wieloetapowe, obejmują badania psychologiczne i pedagogiczne
2) W razie potrzeby rodzic informowany jest o potrzebie konsultacji u logopedy, okulisty, laryngologa, neurologa dziecięcego.
3) Badania psychologiczno – pedagogiczne trwają około 5 godzin.
4) Początek diagnozy stanowią badania wstępne. Uczeń zgłasza się na nie z rodzicem, doręcza opinię nauczyciela – polonisty (jeśli nie dołączył jej do wniosku o przeprowadzenie badania), zeszyty do języka polskiego, pisemne prace klasowe.
5) Na badanie uczeń zgłasza się z okularami lub aparatami słuchowymi, jeżeli powinien ich używać.
6) Uczeń podejmuje trening czytania i pisania zgodnie z udzielonymi po badaniu wstępnym zaleceniami i wskazówkami do pracy samokształceniowej w oparciu o polecone materiały i pomoce do ćwiczeń (może stale konsultować się w sprawie ćwiczeń z pedagogiem poradni, najlepiej z pedagogiem przeprowadzającym badanie). Obowiązuje co najmniej 6 – miesięczny okres pracy samokształceniowej.
7) Kolejnym etapem są badania kontrolne, na które uczeń zgłasza się z pełną dokumentacją wykonanej zgodnie z zaleceniami pracy samokształceniowej.
8) Badania planowane są według kolejności zgłoszeń i wolnych terminów. Wnioskujący o badania winni zgłosić się w terminie umożliwiającym przeprowadzenie diagnozy i wydanie opinii przed 30 września roku szkolnego, w którym uczeń przystępuje do sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego lub egzaminu maturalnego lub egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
9) Podstawą zdiagnozowania dysortografii jest między innymi bardzo dobra znajomość zasad ortograficznych.
10) Opinia wydana w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia ze względu na specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu nie zwalnia od stałej, systematycznej pracy nad doskonaleniem czytania i pisania.
11) W toku procesu edukacyjnego i w warunkach egzaminu prace pisemne ucznia są oceniane według odpowiednio dostosowanych kryteriów (wymóg poprawności ortograficznej pisma nie jest całkowicie pominięty).
12) Opinia jest podstawą do zrozumienia i zaakceptowania przez nauczyciela trudności ucznia, sformułowania przez niego sposobu pracy z uczniem, programu terapeutycznego, ustalenia wymagań jakie można i należy postawić uczniowi dyslektycznemu.
13) Do poradni należy zgłosić się w jak najwcześniejszym etapie nauki szkolnej (najlepiej w trakcie I etapu edukacyjnego: klasa I-III). Uczeń ma wówczas największe szanse na znaczące zmniejszenie swoich trudności.
_________________________________________________________________________________________________________________
Pouczenie: Jeżeli w celu wydania opinii jest niezbędne przeprowadzenie badań lekarskich, wnioskodawca powinien przedstawić zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia dziecka wydane przez lekarza. Rozporządzenie MEN z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno – pedagogicznych w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. Nr 5, poz. 46 z 2003 r.)