Starostwo Powiatowe w Stalowej Woli,
ul. Podleśna 15, 37 – 450 Stalowa Wola
|
Wydanie nowych tablic rejestracyjnych pojazdu z nową numeracją wskutek ich utraty lub zniszczenia
|
Podstawa prawna:
|
-
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym,
-
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów,
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r.w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego.
|
Dokumenty wymagane do załatwienia sprawy:
|
Wypełniony wniosek o rejestrację oraz:
-
dowód rejestracyjny,
-
karta pojazdu, jeżeli była wydana,
-
tablice lub tablica rejestracyjna - podlegające wymianie w przypadku zniszczenia
-
zaświadczenie z policji potwierdzające fakt zgłoszenia utraty tablic rejestracyjnych, w przypadku kradzieży tych tablic,
-
oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, w przypadku zagubienia tablic rejestracyjnych przez właściciela, określające okoliczności utraty tablic,
-
dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych, a także zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli osoba prowadzi taką działalność,
-
wskazanym jest przedstawienie aktualnego odpisu z KRS i zaświadczenia o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym,
-
dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie,
-
dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.
|
Opłata:
|
-
w wysokości 185,50 zł ( w tym opłata ewidencyjna: 2 zł) - w przypadku pojazdów samochodowych,
-
w wysokości 126,50 zł ( w tym opłata ewidencyjna: 1,50 zł) - w przypadku motocykli, przyczep i naczep oraz ciągników rolniczych,
-
w wysokości 116,50 zł ( w tym opłata ewidencyjna: 1,50 zł) - w przypadku motorowerów.
|
Miejsce złożenia dokumentów:
|
Wydział Komunikacji, ul. Podleśna 15, II piętro - sala obsługi nr 211, tel. , 15 643 36 38, 15 643 36 39, 15 643 36 45, 15 643 36 46.
|
Sposób i termin załatwienia sprawy:
|
Wydanie nowych tablic rejestracyjnych z nową numeracją oraz nowego dowodu rejestracyjnego następuje w drodze decyzji administracyjnej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, organ rejestrujący najpierw dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, wydając nowe tablice i zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny w PWPW w Warszawie.
|
Tryb odwoławczy:
|
Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Starosty Stalowowolskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
|